Alu-aluan

Selamat Datang ke Blog ini.
Blog Pejabat Maya KPO YPBN.
Ketua Pegawai Operasi,
Yayasan Pembangunan Buku Negara.

Dari sini, saya meninjau Industri Buku Malaysia.

Selain itu, saya melihat perkembangan Industri Buku Global.

Di sini juga, saya membuka peluang kepada anda untuk memperolehi peluang untuk sumbangan dan khidmat mengikut minat, kelayakan dan kelebihan anda.

Jika membaca perentah-Nya. Membaca Sepanjang Hayat, tentulah perjuangan kita luas, dalam, dan ruang cakupan yang tidak akan selesai sewaktu di sini.

Pun begitu, di Blog ini ialah dari saya, walaupun sedikit...

Isnin, 6 April 2009

Zubli Zainordin ~ Sibuk Siapkan Nota Bengkel Untuk Editor Tangani Teks Sarjana

YPBN - Yayasan Pembangunan Buku Negara sasarkan 1,000 buku ilmiah setahun.

Soalnya, berapa sasaran seorang sarjana di Malaysia? Berapa pula sasaran setiap Universiti - Awam dan Swasta?

Itu lah cabarannya.

Sebab itulah, satu bengkel khas sedang diusahakan untuk meramaikan Author Buku Ilmiah. Sekaligus menambah naskah kesarjanaan di Malaysia.

Tuntutan keterajuan dalam industri buku di Malaysia supaya menjadikan impian ini suatu realiti.

InsyaAllah, saya telah diberikan tugas untuk kendali sessi bengkel keperihalan Bahagian Belakang Buku Ilmiah. Meliputi Lampiran, Rujukan, Bibliografi, Indeks, dan Glosari.

Siap!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan